Blog o zdrowiu: prawidłowe odżywianie, dieta i przepisy
Dieta

BMI — jak je prawidłowo obliczyć?

BMI

Coraz więcej osób interesuje się zdrową dietą, a także aktywnością fizyczną, a tym samym szuka informacji, w jaki sposób obliczyć swoje BMI, czyli wskaźnik masy ciała. W dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, jak go prawidłowo wyliczyć, a także jak interpretować otrzymane wyniki. Jeśli jesteś zainteresowany, to zapraszamy do dalszego czytania!

Co to jest wskaźnik BMI?

BMI to obecnie najpopularniejszy wskaźnik masy ciała. Może być on stosowany, zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Pozwala on na określenie proporcji między masą ciała a wzrostem i sprawdzenie, czy cierpimy na takie schorzenia, jak nadwaga, otyłość lub niedowaga. Dzięki obliczeniu tego wskaźnika możemy przekonać się, czy masa naszego ciała jest w normie, czy powinniśmy zadbać o swoją dietę i aktywność fizyczną. Znajomość wskaźnika masy ciała ułatwia dobranie odpowiedniej diety pod względem kaloryczności, tak aby zrzucić zbędne kilogramy, utrzymać dotychczasową wagę czy przytyć.

BMI: jak obliczyć?

Jak go obliczyć i w jaki sposób interpretować wyniki?

Wskaźnik BMI obliczamy, dzieląc masę ciała (w kg) przez wzrost (w metrach) podniesiony do kwadratu. Możemy obliczyć go u dietetyka i lekarza, ale również samemu, przy pomocy kalkulatorów online. Uzyskany wynik interpretujemy na podstawie ustalonych norm, które określają konkretne przedziały: wygodzenie, wychudzenie, niedowaga, norma, nadwaga, otyłość I stopnia, otyłość II stopnia i III stopień otyłości (otyłość skrajna).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *