Blog o zdrowiu: prawidłowe odżywianie, dieta i przepisy
Dieta

Dieta na żylaki — co jeść, a czego należy unikać

dieta na żylaki

Żylaki, pajączki i pękające naczynka sprawiają, że nasze nogi prezentują się mniej atrakcyjnie, a dodatkowo wpływają na pogorszenie naszego zdrowia. Niezdrowe nawyki żywieniowe i otyłość powodują nasilanie się tych problemów, dlatego tak ważna jest odpowiednia dieta na żylaki. W dzisiejszym wpisie wyjaśnimy Ci, co jest przyczyną ich powstawania, a także co jeść, a czego należy unikać, by cieszyć się gładkimi, zdrowymi nogami. Serdecznie zapraszamy!

Skąd biorą się żylaki?

Przyczyną powstawania żylaków i pajączków są słabe naczynia krwionośne. Źródłem tego problemu mogą być: zaburzenia krążeniowe i hormonalne, predyspozycje genetyczne, wysoka wrażliwość skóry, brak odpowiedniego nawodnienia organizmu, zbyt intensywny wysiłek fizyczny, a także długie przebywanie w pozycji siedzącej lub stojącej. Żylaki i pajączki stanowią nie tylko problem natury estetycznej, ale mogą wskazywać na przewlekłą niewydolność żył. Z tego powodu nie wolno ich bagatelizować. Obowiązkowo należy udać się do lekarza, a także stosować odpowiednią dietę na żylaki.

Dieta na żylaki - recepta na piękne, zdrowe nogi

Dieta na żylaki — z czego powinna się składać?

Dieta na żylaki powinna być cennym źródłem witamin, składników mineralnych oraz przeciwutleniaczy. Należy sięgać po produkty bogate w błonnik, który między innymi reguluje perystaltykę jelit, przez co obniża ciśnienie w naczyniach krwionośnych. W naszej codziennej diecie nie może zabraknąć przede wszystkim witaminy C i E, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie naczyń krwionośnych. Warto również pić zieloną herbatę i kakao, które są bogatym źródłem polifenoli, posiadających właściwości przeciwzapalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *